یزدفردا :اين خبر را دقايقي پيش احمد ميرعلايي در نشستش با خبرنگاران نوجوان جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوان در اصفهان اعلام كرد.

اين خبر را دقايقي پيش احمد ميرعلايي در نشستش با خبرنگاران نوجوان جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوان در اصفهان اعلام كرد.

وي كه به سرطان دچار بود صبح امروز در بيمارستان فوت كرد.

منبع: جوان آنلاین


تکذیب خبر فوت «ابوالفضل پورعرب»

خبر فوت ابوالفضل پورعرب و مرگ آن در بيمارستان كذب محض است.

پوريا پورعرب پسر ابوالفضل پورعرب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: پدرم در حال حاضر حالش خوب بوده و در خانه در سلامت كامل به سر مي برد.

وي افزود: از شنيدن اين خبر شوكه شدم و متاسفم از اينكه چرا يك خبرگزاري بدون هيچ اطلاع موثقي چنين خبري را منتشر مي كند و من قطعا از اين خبرگزاري شكايت خواهم كرد.

گفتنی است :ابوالفضل پورعرب كه به دلیل بیماری سرطان مدتها خانه نشین بوده است، پس از ماه ها در مراسم تجمع هنرمندان برای محكومیت اهانت به پیامبر اسلام(ص) در برابر دوربین رسانه ها قرار گرفت و پس از مدت ها سوژه اول رسانه های خبری ایران شد .

نام پور عرب برای خیلی ها خاطره ای زیبا و فراموش نشدنی است،پور عرب  با بازی در فیلم ها و سریال های مختلف همیشه به عنوان یکی از مطرح ترین هنرمندان این مرزوبوم بوده است و مورد احترام و علاقه  ایرانیان بوده و می باشد .

 

قهر پورعرب با جامعه هنری و مطبوعات

 

محسن شایانفر تهیه کننده تلویزیون و از دوستان ابوالفضل پورعرب در واکنش به شایعه درگذشت این بازیگر گفت: روح پورعرب مکدر شده است و او به خاطر عکسی که مطبوعات از او منتشر کردند ناراحت است. آخر چرا باید با انتشار بدون هماهنگی یک عکس مردم را نگران کرد؟

به گزارش مشرق به نقل از مهر،  یک تهیه‌کننده و دوست ابوالفضل پورعرب تأکید کرد او به خاطر انتشار عکس و مطالبی از او در هفته گذشته افسردگی گرفته و با جامعه هنری و مطبوعات قهر کرده است.
 
محسن شایانفر تهیه کننده تلویزیون و از دوستان ابوالفضل پورعرب در واکنش به شایعه درگذشت این بازیگر گفت: روح پورعرب مکدر شده است و او به خاطر عکسی که مطبوعات از او منتشر کردند ناراحت است. آخر چرا باید با انتشار بدون هماهنگی یک عکس مردم را نگران کرد؟
 
وی تصریح کرد: بعد هم عده‌ای با غرض ورزی مطالبی در این زمینه نوشتند که به آزردگی پورعرب منتهی شد. من با او در ارتباطم و از سلامتش خبر دارم. او افسرده شده و عکس منتشر شده روحیه‌اش را از او گرفته است.
 
تهیه‌کننده "ملکوت" در خاتمه اظهار کرد: هنرمند حساس است و مثل ماجرایی که در برنامه "هفت" با فریماه فرجامی صورت گرفت،‌ همین اتفاق نیز برای پورعرب با انتشار آن عکس و مطالب رخ داد. شاید هرکسی زمانی به شرایط بدی دچار شود اما نباید او را در معرض نگاه افراد از بین ببریم. به ویژه که آن شخص برایشان به منزله قهرمان بوده است. پورعرب اکنون با خودش، جامعه هنری و مطبوعات قهر کرده است.

روایت ابوالفضل پورعرب از شهید آوینی

مرتضی موهبت سینمای ایران بود و هست و خواهد بود و نامش تا همیشه در سینما جاودانه خواهد بود.
 آوینی فیلم: دربارهٔ شهید بزرگوار آوینی و نگاه خاص و منتقدانه او در سینما نظر «ابولفضل پورعرب» را جویا شدیم که او در این باره گفت: به نظر من شهید آوینی بر می‌گردد و با صدایش دوباره همه را بیدار می‌کند. او با شهدا بر می‌گردد.

وی افزود: شما نظر مخالفان را هم اگر دربارهٔ شهید آوینی بررسی کنید بسیار از نام او با احترام یاد می‌کنند وقتی مخالفان هم از یک نفر اینگونه تعریف می‌کنند معلوم است که این شخصیت چه کسی است و منشش چیست.

پورعرب با بیان اینکه این شهید بزرگوار ساده و مقدس و پاک کار می‌کرد تاکید کرد: مرتضی موهبت سینمای ایران بود و هست و خواهد بود و نامش تا همیشه در سینما جاودانه خواهد بود.

به گفته وی «یکی دیگر از امتیازات شهید آوینی صداقت بود او شاید مستقیم در سینما کار نمی‌کرد اما دوربین بدست بود و با آن صدای گیرا و جذابش بسیار خوب کار می‌کرد و مجموعه‌های روایت فتح را بوجود می‌آورد که بسیار دیدنی بوده است».

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه او نگاه منقدانهٔ خوبی نسبت به سینما بود و یک منتقد توانای سینما اظهار داشت: اگر بخواهم خودمانی بگویم من نه جزء صنف مسلمانان سینما هستم نه جزء کافران اما نظرم دربارهٔ آوینی این است که او یک برکت بود و زود پر کشید رفت.

وی ادامه داد: البته به نظر من خوب شد که زود پر کشید و رفت و نماند تا این روز‌ها را ببیند که یک سری آدم برای سکه شب عید از ۷ صبح تا ۷ شب صف می‌کشند. خوب شد رفت و ندید که دشمن الان چه کار می‌کند و چه حوادثی اتفاق می‌افتد.

بازیگر سریال «تنها‌ترین سردار» گفت: مرتضی با آن نگاه خاص خودش به سراغ مذهبی‌ها می‌رفت و حرف امام را تبییین می‌کرد که سینما اگر در آن فحشا نباشد هیچ مشکلی ندارد و بسیار خوب است و از این نگاه در قشر مذهبی جامعه دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از خصوصیات آوینی این بود که با موج حرکت نمی‌کرد و موج سوار نبود و دنبال حقیقت بود خاطرنشان کرد: به نظر من اگر آوینی امروز بود بر این حوادث سکوت نمی‌کرد. او جانش که عزیز‌ترین چیز آدمی است را در راه عقیده‌اش داد وقتی رفت با آن نگاهش حرف می‌زد انگار که منتظر بود.

پورعرب با یادآوری اینکه شهید آوینی انتظار شهادت را می‌کشید و زیبا و آرام رفت افزود: من صدای پر و گیرایش را در برنامه‌هایش شنیده بودم اما هنگامی که قیافه‌اش را دیدم باورم نشد.

بازیگر بر‌تر جشنواره پانزدهم فیلم فجر در پایان دربارهٔ ارادت و احترام خود به این شهید بزرگوار گفت: من بعد از فوت خواهرم در فیلمی بازی نکرده‌ام و درحال حاضر پیگیر کارگردانی یک فیلمنامه هستم اما مطمئن باشید من در اولین فیلمی که بازی کنم حتما از این شهید بزرگوار اسم خواهم برد.

دربارهٔ فیلم قلاده‌های طلا نیز نظر این بازیگر توانمند را جویا شدیم که پورعرب گفت: من فیلم قلاده‌های طلا را کامل ندیده‌ام و فقط بخش‌هایی از آن را دیده‌ام.

وی اضافه کرد: اما من از رفقای قدیمی ابولقاسم طالبی هستم و با او و سعید سهیلی کار می‌کردم. باید به سینما بروم و کار را ببینم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا